Firemní consulting - SYSTÉM
Podpora startupu
Většina startupů skončí do jednoho roku od založení. Jedním z rizikových faktorů jsou nevyjasněné kompetence nebo špatně delegované úkoly. To narušuje vztahy a vzájemnou důvěru. Naše podpora spočívá v:
- Identifikování silné stránky a potenciálu každého člena týmu. Nastavíme pro něj i pro tým nejvýhodnější a nejefektivnější pozici, kompetence a oblasti vlivu.
- Najdeme slabé stránky a osobní limity jednotlivce. Určíme, které jeho oblasti nejsou optimální, a tím pádem nejvíce rizikové.
- Stanovíme optimální složení celé skupiny, včetně kompetencí. Připravíme krizové scénáře. Například můžeme popsat chování jednotlivců v konkrétních krizových a náročných situacích, se kterými se firma může v nejbližší době setkat.
- Nasimulujeme možné scénáře, které mohou být ohrožující nebo jakýmkoliv způsobem mohou destabilizovat tým, následně i celou firmu.
Zavádění změny ve firmě / společnosti
Zavádění změn ve firmě v současnosti představuje (podle zveřejněného výzkumu časopisu The Economist) jednu z nejdůležitějších dovedností každého manažera. Jde často o náročný, a ne vždy úspěšný proces. Pomůžeme vám:
- Eliminovat komplikace na úrovni lidských zdrojů.
- Delegovat klíčové role a povinnosti na správné osoby v týmu.
- Zmapovat osobní postoje, ochotu ke změně i schopnost se zapojit na připravovaných změnách a inovacích.
- Sladit osobní hodnoty členů týmu s firemními hodnotami, případně tyto hodnoty najít a vzájemně přiblížit.
Budování klientské spokojenosti
Jednoduché pravidlo říká: „Váš klient bude tak spokojený, jak moc splníte jeho očekávání.“ Přesto se stává, že řada klientských rozhodnutí a postojů stojí spíše na psychologických aspektech. O to více je jejich zmapování nesnadné a často i nepředvídatelné. Jejich správné rozkrytí a zmapování může mít na váš úspěch zásadní vliv. V této oblasti nabízíme pomoc se:
- Zmapováním klientova očekávání a priorit, a to i v případě, kdy on sám je neumí přesně definovat.
- Definováním vhodného zácviku a zaškolením členů týmů na správné formy komunikace a interakce s klientem.
- Zvládáním námitek, osvojení krizové komunikace a asertivního chování.
- Změřením klientské spokojenosti v předem vydefinovaných klíčových oblastech.
Řešení systémových a organizačních problémů a situací, které mohou ve firmě nastat
Problémy způsobené lidským faktorem jsou často nepředvídatelné, psychologicky podmíněné a obtížně řešitelné. Potrestání nebo dokonce propuštění jednotlivce či skupiny většinou z dlouhodobého hlediska problém neřeší. Zádrhel se objeví znovu v jiné podobě, ale zpravidla s daleko fatálnějšími důsledky. V tomto případě je třeba řešit problémy přímo u zdroje a zaměřit se spíše na prevenci, než „hašení požárů“ ex post. Pomůžeme vám:
- Zmapovat skutečný stav situace, nalézt zdroj či spouštěč problémů.
- Zmapovat stupně kultury dané skupiny a dynamiky skupin ve vašem týmu.
- Předcházet nežádoucím jevům, jako jsou manipulace nebo jiné nevhodné formy chování.
- Budovat důvěru a respekt, které budou postaveny na zákonitostech a funkčních modelech.
- Nastavit pravidla a hodnoty ve skupině vč. zmapování osobních hodnot každého člena a jejich souladu s hodnotami firmy a týmu.
Zmapování statusu quo
Změny na úrovni jednotlivce
Systémové změny
Akceptace změny
Vyladění a supervize
Nabízím konzultační a lektorské služby, ale pokud Vás něco zajímá a chcete se na něco zeptat, rád se s Vámi spojím či osobně sejdu a můžeme si popovídat o možnostech. Kontaktujte mne.